Privacy Policy

Hvem er vi

Vores webstedsadresse er: https://it.sdu.dk.

Hvilke personlige data vi indsamler og hvorfor vi indsamler det

Bestillinger

Oplysninger i forbindelse med ordren, bliver indsendt til SDU IT´s sagshåndteringssystem (IHLP), som kan tilgås på servicedesk.sdu.dk. Oplysninger vi opbevarer, er nødvendige oplysninger for at den videre interne og eksterne fakturering på SDU, kan gennemføres (GDPR, artikel 6, stk.1,e)

Disse oplysninger opbevares ved afgivning af ordre:

  • SDU e-mail adressen på bestilleren
  • Navn og e-mail på slutbrugeren (brugeren der får udstyret udleveret til arbejdsbrug)
  • Telefon nr. på slutbrugeren (Kontakt oplysninger)
  • Anviser i ØSS (Navn på sekretæren der skal godkende bestillingen i SDU’s økonomisystem)
  • Valg af afhentning sted (Hvor udstyret skal udleveres til brugeren)
  • SDU´s interne kontonumre, underkonto, omkostningssted, projektnummer og analysenummer.

Bestillingen kræver at afgiveren er logget ind med en godkendt SDU-konto, og kun godkendte ansatte på SDU kan logge ind og aflægge en ordre. Alle ordre bliver manuelt behandlet i IHLP, af én eller flere IT-ansatte.

En kopi af de indsamlede oplysninger i forbindelse med et køb, opbevares på SDU´s webserver.

Cookies

Hvis du skriver en kommentar på vores websted, kan du vælge at gemme dit navn, e-mailadresse og websted i cookies. Disse er til din bekvemmelighed, så du ikke skal udfylde dine oplysninger igen, når du skriver endnu en kommentar. Disse cookies vil holde i et år.

Hvis du har en konto, og du logger ind på dette websted, vil vi opsætte en midlertidig cookie for at afgøre om din browser accepterer cookies. Denne cookie indeholder ikke nogen personlige data og fjernes, når du lukker browseren.

Når du logger ind, vil vi opsætte en række cookies og gemme din logininformation og dine valg af skærmvisning. Logincookies holder i to dage. Hvis du logger ud af din konto, vil logincookierne forsvinde. Autentificering af login, sker via Microsoft O365 MFA login.

Hvis du benytter Ønskeliste-funktionen, vil oplysningerne om det ønskede hardware/software i kurven, blive gemt i en cookie på din computer. Denne funktion virker også uden at du er logget på, da denne funktion primært bruges af kommende medarbejdere som led i ansættelsesprocessen, hvor medarbejderen kan indgive ønske om hvilket it-udstyr der måtte ønskes. Denne cookie udløber ikke pr. automatik. Cookien forsvinder når indkøbskurven er tømt.

Hvis du redigerer eller udgiver en artikel, vil en yderligere cookie blive gemt i din browser. Denne cookie indeholder ikke nogen personlige data og opgiver simpelthen indlægs-ID på den artikel, du lige har redigeret. Den udløber efter 1 dag.

Hvem vi deler dine data med

Ved aflæggelse af en ordre ved en ekstern leverandør, bliver IHLP ordrenummeret, og bestillerens initialer oplyst, til den videre sporing af ordren og pakker.

Login oplysninger

Login sker via Office 365 og Azure AD der opbevares derfor ikke loginoplysninger som brugernavn og adgangskode i webshoppen. Sessionen opretholder login når den er foretaget og samtidigt, vil den på SDU eget udstyr automatisk logge ind (SSO).

Hvor længe vi gemmer dine data

De indtastede data opbevares i en persons ansættelses periode for logføring af udleveret udstyr til den enkelte medarbejdere, så der ved ansættelses ophøre kan administreres hvilke udstyr der skal returneres til SDU.

Hvilke rettigheder har du over dine data

Hvis du har en konto på dette websted, eller har skrevet kommentarer, kan du bede om en eksporteret fil med de personlige data vi har liggende om dig, heriblandt alt data, du har givet os. Du kan også bede om, at vi sletter alle personlige data, vi har om dig. Dette indbefatter ikke nogen form for data, som vi er forpligtede til at gemme af administrative, lovmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde.

Har du spørgsmål til dine rettigheder kan du kontakte SDU´s DPO på dpo@sdu.dk.

Du har mulighed for at klage til datatilsynet over behandlingen af dine oplysninger. Se mere på https://datatilsynet.dk

Hvor vi sender dine data

Besøgendes kommentarer kan muligvis blive kontrolleret af en automatisk spam-genkendelse tjeneste. For at undgå SPAM, Systematisk angreb eller uhensigtsmæssig brug af kommentarfunktionen i artikler.

Har du spørgsmål til ovenstående, kan du rette henvendelse til SDU IT, på 6550 2990 eller via servicedesk@sdu.dk